شناسهٔ خبر: 107230 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان اعلام کرد:

افزایش ۱۵۰ درصدی ورود و خروج مسافران نوروزی در خوزستان/ بازدید بیش از یک میلیون نفر از یادمان شهدا و مناطق عملیاتی

ترافیک جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل خوزستان از افزایش ۱۵۰ درصدی ورود و خروج مسافران نوروزی این استان خبر داد و گفت: در این ایام تمامی یادمان‌های شهدا میزبان بیش از یک میلیون نفر گردشگر بودند.

غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ با اشاره به محدودیت‌های دو ساله تردد در جاده‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا، گفت:‌ برای نوروز ۱۴۰۱ این محدودیت‌ها با یک الزاماتی برداشته شد، از این رو افزایش حجم ترافیک در محورهای استان را پیش‌بینی کرده بودیم و تدابیر لازم نیز در این راستا اندیشیده شد.

وی افزود:‌ همچون سنوات گذشته پیش از آغاز طرح نوروزی که از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه است،‌ اقداماتی را به منظور تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی در سطح جاده‌ها انجام دادیم و پاکسازی حریم، خط کشی، شست‌وشوی تابلوها و علائم رانندگی و انتظامی،‌ لکه‌گیری و روکش محورها که به صورت مستمر انجام می‌شود، از جمله این اقدامات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خوزستان با بیان اینکه روشنایی مقاطعی که نیاز به تکمیل و تعمیر بوده نیز در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد:‌ حفاظ‌های بتنی و گاردریل‌ها نیز در سطح محورهای استان خوزستان تکمیل شد.

بهرامی‌نیا از استقرار و فعالیت شبانه‌روزی نیروهای راهداری در محوهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: این اداره کل به صورت منسجم با ۴۵۰ نفر نیروی راهدار در سطح محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند و ۳۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین استفاده شده است تا خدمات‌رسانی به نحو مطلوب انجام شود.

وی محورهای این استان از ابتدای نوروز تا کنون را بدون انسداد خواند و بیان کرد:‌ خوشبختانه با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه خصوصا اورژانس، هلال احمر و پلیس راه به صورت ۲۴ ساعته خدمات رسانی صورت گرفته است و ترافیک روان در محورها گزارش شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خوزستان میزان ترددها در جاده‌های این استان را تشریح و عنوان کرد: تردد در ورودی و خروجی‌های استان خوزستان بیش از ۱۵۰ درصد افزایش داشته است و افزایش بیش از ۷۵ درصدی ترافیک درون شبکه‌ای استان نسبت به سال گذشته را نیز شاهد بویم.

بهرامی‌نیا افزود: خوزستان از حیث بیشترین ورودی و خروجی در سطح کشور رتبه اول را دارا است و با توجه به اینکه آغاز موج دوم سفرها را شاهد هستیم، روند خدمت رسانی و پیش بینی برای افزایش سفرها تا شنبه هفته آتی تداوم دارد تا مسافران با خاطرات خوشی استان را ترک کنند.

وی با تاکید براینکه پس از پایان طرح نوروزی آمار سفرها به شهرهای استان تفکیک و اعلام خواهد شد، گفت: اغلب گردشگران به سمت شهرهای جنوبی استان همچون آبادان، ‌خرمشهر، هندیجان، هویزه و ماهشهر سفر می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خوزستان خاطرنشان کرد:‌ تمامی یادمان‌های شهدا میزبان گردشگران نوروزی بودند و براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی نیروهای مسلح، بیش از یک میلیون نفر در کاروان راهیان نور از این مناطق بازدید کردند.

انتهای پیام/